با میزبانی شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان کردستان
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای استان کردستان، نشست یک روزه روابط عمومی های صنعت آب و برق غرب کشور به میزبانی شورای هماهنگی صنعت آب و برق کردستان با حضور این نشست با حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو، معاون روابط عمومی وزارت نیرو، مدیر دفتر مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو، رییس گروه افکارسنجی و ارتباطات عمومی روابط عمومی وزارت نیرو، رییس گروه نمایشگاه های روابط عمومی وزارت نیرو، مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور اجتماعی شرکت مدیریت منابع آب ایران و مدیران عامل صنعت آب و برق استان کردستان و مدیران روابط عمومی های استان های همدان و کرمانشاه برگزار شد.
در این نشست دکتر صدیقه ببران مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با اشاره به کارگروه سازگاری با کم آبی که از اسفند ماه سال 1396 آغاز بکار کرده، گفت: این کارگروه نتایج مثبتی را در زمینه آب در سطح استانها در بر داشته است.
وی همچنین عنوان کرد: عملکرد و وظیفه روابط عمومیها نباید فقط به یک روند و فرایند مناسبتی انجام پذیرد، بلکه فرهنگ سازی اتفاقی است که برای دیدن نتیجه دائمی، همیشگی و ماندنی باید کاملا خلاقانه، مستمر، مداوم و با تولید محتوا صورت گیرد که شرایط ویژه امسال این مهم را بیش از پیش میطلبد.
دکتر صدیقه ببران در پایان اظهار داشت: ضروری است تا مدیران عامل روابط عمومی را مشاور و امین خود بدانند که بدون شک این اعتماد در عملکرد و بازدهی شرکت ها نقش به سزایی خواهد داشت.
در ادامه محمدرضا عزیزپور، مدیرکل روابط عمومی و امور اجتماعی شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای تاثیرگذار روابط عمومیها، خواستار همکاری هرچه بیشتر مدیران عامل شرکتها با بخش روابط عمومی شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان نیز در این نشست یک روزه با اشاره به کاهش نزولات جوی سالجاری در استان نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: کاهش 32 درصدی بارندگی باعث کاهش آب موجود در حوزه های آبخیز استان و کم شدن میزان روانآبها در حوزه آب های سطحی شده که این امر دلیل کم شدن آب پشت مخازن سدها است.
مهندس آرش آریانژاد در ادامه افزود: استان کردستان در سال جاری با کاهش 55 درصدی در حوزه روانآب مواجه بودیم و با توجه به اینکه در سال آبی جاری، پوشش برفی موجود نبوده که باعث تغذیه سفرههای آب زیرزمینی شود، در مناطق شرقی استان که منابع آبی از آب های زیرزمینی تأمین میشود، با مشکل مواجه خواهیم بود.
وی به نقش و جایگاه تاثیرگذار روابط عمومیها اشاره کرد و عنوان کرد: با توجه به مسائل و مشکلات موجود در حوزه آب روابط عمومیها در انتقال موارد و مفاهیم سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف بهینه با استفاده از ظرفیت رسانهها، چهرهها و شخصیتهای مردمی و مذهبی میتوانند فرهنگ صرفه جویی را در زندگی روزمره مردم نهادینه کنند.