رسانه ها امروزه بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مخاطبان شده اند. این مخاطبان در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی بخش عظیم فرهنگ و ارزش های جامعه خود و دیگر جوامع را از رسانه ها دریافت می کند. به عبارتی در دوران کنونی که به عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتی و ارتباطی معروف است، بخش گسترده ای از جامعه پذیری مخاطبان از طریق رسانه ها انجام میشود و نفوذ و تأثیر رسانه ها تا جایی است که می توانند در ارایه بهترین الگوی مصرف آب به مردم نقش اساسی و تاثیرگذاری داشته باشند.
برای فرهنگسازی در مصرف درست آب، برنامههای جامعی باید تدوین شود تا با استفاده از ظرفیتهای جامعه به فرهنگ صحیح استفاده از منابع آبی دست یابیم. که از طریق فرهنگ سازی بیشتر از سوی رسانه ها می توان باورهای غلط شهروندان روستایی و شهری را در زمینه افراط در مصرف آب اصلاح کرد. رسانه های گروهی باید با اطلاع رسانی و آگاهی بیشتر به مردم، مدیریت مصرف آب را آموزش دهند.
رسانه ها و مدیران بخش آب جهت هدایت افکار عمومی به مصرف بهنیه از این منابع خدادادی بایستی تعامل مستمر و دوسویه داشته و با تشریح فعالیت ها و عملکردهای صورت گرفته و برنامه های آموزشی در این جهت گام های موثری را بردارند.