|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر جدید اداره منابع آب شهرستان قروه منصوب شد

کردستان؛ پیشرو در نصب کنتورهای هوشمند آب و برق

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان مراسم تقدیر و تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره منابع آب شهرستان قروه در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور دکتر شرف بیانی فرماندار قروه برگزار شد، معاون حفاظت و بهره برداری و مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کردستان نیز حضور داشتند.

در این نشست، فرماندارقروه نصب کنتورهای هوشمند را بهترین راهکار برای کنترل مصرف آب کشاورزی با توجه به روند افت منابع آبی دانست.

دکتر محمد شرف‌بیانی با تأکید بر لزوم حفظ و حراست از منابع آبی موجود، اظهار داشت: یکی از الزامات این بخش، تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای عملی شدن سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در حفاظت از منابع آبی است.

وی با بیان اینکه با تغییر مدیریت جدید، راهکارهای حفاظت از منابع آب در برخورد با متخلفین و نیز نصب کنتورهای هوشمند باید ادامه یابد، خاطرنشان کرد: هیچ گونه کوتاهی در این راستا از هیچ مسئولی پذیرفته نیست.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان از ارتقای 22 پله‌ای رتبه کردستان در زمینه نصب کنتورهای هوشمند در بین استان‌های کشور خبر داد.

آرش آریانژاد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه  مدیر اداره منابع آب شهرستان قروه، اظهار داشت: طی یک سال گذشته با نصب یک‌هزار و 300 کنتور هوشمند بر روی چاه‌های برقی استان، رتبه این استان از 27 کشوری به 5 رتبه اول در این زمینه ارتقا یافته است. ایشان برنامه شاخص در زمینه حفاظت از منابع آبی در سال آینده را تداوم نصب کنتورهای هوشمند و انسداد چاه‌های غیرمجاز اعلام کرد.

وی با اشاره به تأثیر نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی در جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب‌ از منابع آب زیرزمینی، تصریح کرد: این کنتورها میزان برداشت آب از چاه را با میزان درج شده در پروانه بهره‌برداری  منطبق کرده و از برداشت اضافی آب و نیز اضافه کشت که از عوامل اصلی افت آب‌های زیرزمینی است، جلو گیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه چالش اصلی امروز ما در زمینه منابع آبی است، افزود: در بخش حفاظت از منابع آبی برنامه‌های ویژه‌ای برای سال آینده و نیز برنامه ششم در نظر گرفته شده است که با رشد قابل توجه اعتبارات، امیدواریم شاهد اجرایی شدن این برنامه‌ها باشیم.

وی توجه ویژه به تغذیه مصنوعی دشت‌های شرقی استان را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: اجرای طرح انتقال آب از سد آزاد و قوچم به دشت‌های شرقی استان در حال اجراست که علاوه بر تامین آب شرب منطقه، نقش ویژه‌ای در تغذیه منابع آبی این دشت‌ها نیز خواهد داشت.

مهندس آریانژاد همچنین از اهتمام، حساسیت و دیدگاه ویژه فرماندار قروه در زمینه مسائل و چالش‌های بخش آب بخصوص در دشت‌های ممنوعه شرق استان و موضع‌گیری‌های وی درباره مدیریت مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی را قابل تقدیر دانست و افزود: بزودی همایشی با حضور مدیران استان و فرمانداران استان، در راستای حفاظت از منابع آبی برگزار می‌شود تا تعامل و همکاری سازنده آنان در این راستا جلب شود.

مدیر سابق اداره منابع شهرستان قروه نیز طی سخنانی خدمت در بخش آب در این شهرستان را بسیار ارزنده ارزیابی و از فرماندار و مدیران و مردم حلالیت طلبید. مهندس انور کریمی کانی از جمله فعالیت های مهم خود در این بخش را ساماندهی و شتاب در نصب کنتورهای هوشمند در دشتهای ممنوعه شرق استان عنوان و آنرا اقدامی مهم توصیف نمود.

مدیر جدید اداره امور آب قروه هم در این نشست با اشاره به وضعیت دشت‌های ممنوعه در شرق استان کردستان، گفت: این دشت‌ها سال به سال با افت شدید سطح ایستابی منابع آبی مواجه می‌شوند.

عباد بشیری با بیان اینکه برداشت‌های بی‌رویه و چاه‌های غیرمجاز از عوامل اصلی این افت هستند، اظهار داشت: با حمایت فرمانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی و نیز حوزه ستادی، کار نصب کنتورهای هوشمند با سرعت، دقت و شتاب بیشتری انجام می‌شود.

وی با تاکید بر کنترل و نظارت بیشتر بر برداشت آب از منابع آب زیرزمینی، اظهار داشت: از حفر چاه‌های کشاورزی جدید جلوگیری و چاه‌های غیرمجاز منطقه نیز مسدود می‌گردد.

در این نشست با تقدیر از خدمات مهندس انور کریمی‌کانی، مهندس عباد بشیری با حکم مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان به عنوان مدیر اداره منابع آب شهرستان قروه معرفی شد.

کد خبر: 149
  تاریخ خبر : 1393/09/10
 روابط عمومی
 2006
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 32
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 388
  • بازدید دیروز : 7,850
  • کل بازدید : 3,536,394
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/06 12:11:09
  • شناسه IP شما : 3.19.30.232

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :