|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

درراستای نکوداشت هفته پدافند غیرعامل

کارگروه بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان برگزار شد

نظر به خشکسالی سال جاری و در راستای نکوداشت هفته پدافند غیرعامل؛ جلسه کارگروه بحران و پدافند غیرعامل، با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان، در محل سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای، برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، در ابتدای این جلسه که با حضور مدیر عامل، معاونین و مدیر بحران و پدافند غیرعامل این شرکت، مدیرکل و کارشناس مسئول پدافند غیرعامل استانداری و مدیران پدافند صنعت آب و برق استان در سالن جلسات آب منطقه‌ای برگزار شد؛ مهندس آرش آریانژاد ضمن خیرمقدم به اعضای جلسه و تبریک پدافند غیرعامل و یوم الله سیزده آبان، با اشاره به تعاریف حوزه پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقداماتی است که منجر به افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، پایداری ملی و تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل در مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن می باشد و از این رو شناخت نقاط ضعف و قوت‌ و شناسایی تهدیدات درحوزه کاری و برنامه‌ریزی مدون برای به حداقل رساندن نقاط آسیب‌پذیر، مهمترین برنامه پدافند غیرعامل است .

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان به طرح‌های پدافندی این شرکت اشاره کرد و افزود: با توجه به خشکسالی سال جاری و احتمال قطعی گسترده آب در استان، این شرکت در شهرستان بانه با وجود نبود اعتبار لازم و با قبول مسئولیت و تصمیم‌گیری چالشی، اقدام به راه‌اندازی خط انتقال آب سد عباس‌آباد به تصفیه خانه بانه در مدت 45 روز نمود، که این امر جز با همدلی و همراهی مجموعه آب منطقه‌ای، پیمانکار و مشاور مربوطه، قابل انجام نبود.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح وزارت نیرو، در تلاشیم تا در برخی شهرستان‌ها که بامشکل کم‌آبی مواجه هستیم، منبع آب پدافندی در نظر گرفته شود؛ تا در صورت وجود بحران آب، از این منابع استفاده گردد تا شهروندان با مشکل قطعی آب روبرو نشوند.

مهندس آرش آریانژاد از عمده مشکلات پیش‌رو در اجرای طرح‌های پدافندی را نوسان بازار عنوان کرد و افزود: در بحث اجرای طرح‌های آبی همیشه دو مقوله اجرا و انتقال مطرح است، که هر دوی این موارد نیازمند خرید تجهیزات و تأسیسات زیربنایی و مهم می‌باشد، که متأسفانه نرخ این تجهیزات تابع وضعیت بازار است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از تأمین آب شرب شهرستان‌های قروه و دهگلان از منابع زیرزمینی خبر داد و گفت: آب شرب این شهرستان‌ها در حال حاضر از طریق چاه تأمین می‌شود که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آب سد آزاد از طریق سد قوچم به شهرستان‌های قروه و دهگلان انتقال خواهد یافت و به این طریق مشکل آب شرب این دو شهرستان، مرتفع می‌گردد.

مهندس آریانژاد به همراهی خوب مردم استان در اجرای طرح‌های این شرکت اشاره و ابراز داشت: هر جا که بحران یا چالشی پیش آمده مردم این استان با نجابت تمام همراه و همدل بوده‌اند و مدیران استانی باید قدردان این شرافت و نجابت مردم فهیم استان بوده و شایسته است همواره با صداقت پاسخگوی ابهامات مردم باشند.

وی از همکاری و تعامل خوب مدیریت و دفتر پدافند غیرعامل استانداری با مجموعه آب منطقه‌ای کردستان قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه این ارتباط همیشه به نحو احسن صورت گرفته و همواره از همراهی خوب مجموعه پدافند غیرعامل استانداری بهره‌مند بوده‌ایم.

در ادامه جلسه مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری با تبریک هفته پدافند غیرعامل و فرا رسیدن سیزده آبان ماه و تقدیر از مدیریت و مجموعه شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: خوشبختانه شرکت آب منطقه‌ای کردستان در مواجه با بحران‌ها همیشه بصورت ضربتی و با مدیریت عالی توانسته عمل نماید به نحوی که  بدون آسیب، آن بحران را پشت سر گذاشته است؛ به همین جهت در ارزیابی‌های حوزه پدافند غیرعامل، اقدامات این شرکت همیشه حائز اهمیت بوده و این جای قدردانی دارد.

دکتر احمد محمدرضایی به وضعیت خشکسالی استان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در مواجه با بحران خشکسالی کلیه دستگاه‌ها باید در کنار هم باشند و با اقدامات به موقع و مؤثر سعی در مدیریت بحران‌ها نمایند، چرا که متأسفانه بعضاً مشاهده شده برخی از رسانه‌های سودجو از این موضوع برای تخریب وجه سازمان‌ها و مدیران استانی، استفاده کرده‌اند.

وی افزود: حوزه اقدامات پدافندی بسیار وسیع است و نباید مدیران در مواجه با بحران تعلل نمایند، چرا که متأسفانه مشاهده شده برخی از مدیران استانی دیدگاه پدافندی ندارند و این در آینده مسأله‌ساز خواهد شد. اما خوشبختانه این دیدگاه در شرکت آب منطقه‌ای کردستان کاملا جانمایی و ارتقاء یافته و مجموعه اقدامات سال 1398 در مواجه با سیلاب و امسال مجموعه این شرکت در سازگاری با کم آبی، خود گویای این واقعیت است.

دکتر محمد رضایی ادامه داد:  دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به نظام وارد می شود که نمونه بارز آن حمله سایبری اخیر به سامانه سوخت کشور بود و امروز ما باید از هر زمان دیگر متحدتر و آگاه‌تر باشیم و اجازه ندهیم این اقدامات خللی در باور و رفتار ما وارد کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری از رصد و پیگیری اقدامات پدافندی دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و اظهار داشت: این دفتر در سال گذشته حدود 20 هزار صفحه گزارش مستند از عملکرد دستگاه‌های استان در حوزه پدافند غیرعامل تهیه کرده و خوشبختانه استان کردستان در سطح کشور از نظر اقدامات پدافندی جایگاه خوبی دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به برخی مشکلات، ضرورت دارد ادارات و سازمان‌های استان خصوصاً دستگاه‌های خدمت‌رسان، به دیزل ژنراتور برای تأمین برق مورد نیاز در شرایط اضطراری تجهیز گردند.

در ادامه مهندس محمد معززاده مردوخی "معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت شرکت" به حفاظت فیزیکی تجهیزات هواشناسی این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از معضلات این شرکت سرقت تجهیزات زیرساختی و زیربنایی خصوصاً تجهیزات هواشناسی در نقاط دور دست استان است و اگر استانداری در این خصوص ورود و با شرکتهای بیمه‌ای در خصوص بیمه نمودن این تجهیزات مکاتبه نماید، می‌تواند کارساز و نتیجه بخش باشد.

معاون طرح و توسعه شرکت "یکی دیگر از اعضای جلسه" عنوان کرد: این شرکت با توجه به شرایط خشکسالی امسال، در ابتدای سال جاری با بررسی وضعیت آب ذخیره پشت سدها تمام تلاش خود را به کار برد تا با اجرای سریع و به موقع خط انتقال آب سد عباس‌آباد به تصفیه خانه بانه، از قطعی آب شرب در این شهرستان پیشگیری نماید.

مهندس اسعد رسولپور به مشکلات مالی شرکت اشاره کرد و افزود: این شرکت جهت اجرای طرح‌های ناتمام خصوصاً پروژه‌های پدافندی نیازمند تزریق سریع اعتبار است و طرح‌های پدافندی نیز که در سال جاری اجرا شد با کمترین اعتبار مالی به فعلیت درآمد و این ناشی از همدلی و همراهی بسیار مطلوب و رضایت بخش، در این مجموعه است.

وی افزود: این شرکت امروز آمادگی کامل دارد تا 400 لیتر بر ثانیه آب پاک سد چراغ‌ویس را جهت تامین آب شرب سقز، تحویل شرکت آب و فاضلاب نماید و امیدواریم آن شرکت تمام تلاش خود را برای این موضوع بکار ببرد.

 

در خاتمه جلسه طی اهدای لوح از تلاش‌ها و خدمات اثرگذار مدیرکل و کارشناس مسئول پدافند غیرعامل استانداری و مدیر و کارشناس بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، تجلیل بعمل آمد.

کد خبر: 988
  تاریخ خبر : 1400/08/14
  آخرین به‌روزرسانی : 1400/08/15
 مدیر روابط عمومی
 755
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 64
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 8,139
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 3,820,078
  • آخرین به روزرسانی : 1403/04/24 10:15:47
  • شناسه IP شما : 3.139.70.106

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :