|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اختتامیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب در کردستان برگزار شد

مراسم اختتامیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب استان کردستان طی مراسمی با حضور مسؤلان استان با تجلیل از دانش آموزان برتر در رشته های مختلف شرکت کننده در مسابقات طرح در دبیرستان دخترانه شهیده ناهید فاتحی کرجو در سنندج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، مراسم اختتامیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب "داناب" با نام نجات آب و با هدف فرهنگ سازی در میان دانش آموزان مقطع متوسطه اول در راستای صرفه جویی و در مصرف آب و حفاظت کمی و کیفی از منابع آب های سطحی و زیرزمینی در بخش های مختلف اجراء می شود و آشنایی دانش آموزان با ابعاد مختلف مسائل و چالش های آب در کشور و به خصوص استان کردستان، ترغیب و تشویق دانش آموزان به شرکت در مسابقات طرح، از اهداف اجرای این طرح در بین دانش آموزان می باشد امروز 17 آذر ماه جاری اختتامیه دومین جشنواره این طرح در استان کردستان طی مراسمی با حضور مسؤلان مرتبط این طرح و معرفی نفرات برگزیده این جشنواره پایان یافت.

مدیر طرح ملی دانش آموزی نجات آب استان کردستان در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: بحران آب، کمبود نزولات جوی، استفاده بی رویه از آب در بخش کشاورزی، حفر چاه های غیر مجاز و ... زمینه ای شد تا در راستای رفع مشکلات موجود، طرحی به نام داناب در سراسر کشور برگزار تدوین گردد. این طرح ابتداء در سال تحصیلی 90-89 در استانهای فارس، یزد، همدان، گلستان وآذربایجان شرقی به صورت پایلوت برگزار شد که با موفقیت همراه بود و در سال تحصیلی 91-90 سراسری شد و در کردستان نیز تاکنون همزمان با طرح کشوری این طرح ملی دو بار برگزار شده که امروز شاهد اختتامیه دومین جشنواره در سال تحصیلی 92-91 و مراسم افتتاحیه سومین آن در سال تحصیلی 92-91 هستیم.

یوسف جعفری افزود: آیات متعدد قرآنی و احادیث نبوی در مورد آب این نعمت خداوندی وجود دارد لذا حفظ و صیانت از آب و جلوگیری از هدر رفت این نعمت بزرگ نیاز به همکاری بین بخشی دارد و این امر باید در بین بخشهای مختلف و خانوادهها و دانش آموزان نهادینه شود که بر این اساس طرح ملی دانش آموزی داناب نیز در کردستان مورد توجه قرار گرفته و اجرایی می شود.
جعفری تصریح کرد: مسابقات این طرح در رشته های نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، روزنامه دیواری، ساخت ماکت، فیلم کوتاه، مقاله نویسی، نامه نویسی، اجرای نمایش، گزارش نویسی، وبلاگ نویسی و داستان نویسی برگزار شد و پس از داوری آثار، از میان 402 اثر رسیده اسامی برندگان مسابقات اعلام شد که امروز در مراسم اختتامیه طرح، نفرات برتر هر رشته تقدیر می شوند.

وی با بیان اینکه در این مسابقات، دانش آموزان به خلق آثار با محوریت چالش های آب کشاورزی، مصرف آب و صرفه جویی و مصرف بهینه و ارائه راهکارهای مقابله با چالش های موجود در بخش های مختلف استان پرداختند اظهار داشت: زمینه سازی برای آموزش جوانان و دانش آموزان در رعایت مصرف صحیح آب در بخش های کشاورزی و حفاظت از منابع آبی از اهداف این طرح است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان مهمترین هدف طرح ملی دانش آموزی نجات آب ( داناب) را ایجاد آگاهی و حساسیت در میان دانش آموزان نسبت به چالش ها و مسائل بخش آب کشور و بویژه کردستان و اصلاح الگوی مصرف آب مبتنی بر فعالیت های فرهنگ عمومی و آموزشهای پایه اعلام کرد و افزود: به موجب تفاهم نامه شرکت آب منطقه ای کردستان و آموزش و پرورش استان کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه اول استان در قالب طرح ملی دانش آموزی نجات آب "داناب" در جهت حفاظت بهتر از منابع آبی استان آموزش دیدند.
جعفری در پایان گفت: این طرح شامل افتتاحیه، آموزش کادر اجرایی (نمایندگان ادارات آموزش و پرورش و معلمان رابط)، انجام پیش آزمون، انتخاب 2 دانش آموز در هر مدرسه بعنوان "ناجی آب، تهیه فایلهای اطلاعاتی و آموزشی و چهارچوب های طرح، آموزش دانش آموزان در قالب کارگاهها و تولید و توزیع اقلام آموزشی، فعالیت های رسانه ای و ارتباطی، برگزاری مسابقات طرح در قالب مسابقات هنری در کلیه مدارس، انجام پس آزمون، تکمیل ارزشیابی و ارزیابی آثار و اختتامیه طرح و اهدای جوایز بود.

در ادامه این مراسم همچنین معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: استفاده صحیح از آب نیازمند فرهنگ سازی های مناسب و ویژه است و آموزش و پرورش ظرفیت مناسبی در این حوزه دارد که باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.

وی همچنین افزود: دانش آموزان سفیران صادق اجرای نجات آب هستند چون آموزش و پرورش در سند تحول خود یکی از اسناد بالا دستی را تربیت دینی و بدنی دانش آموزان در دستور کار دارد.

محمدی گفت: این طرح در سال تحصیلی 92-91 با هدف تثبیت آموخته های مخاطبان در خصوص چالش های منابع آب سطحی و زیرزمینی در بخش کشاورزی و مشارکت هر چه بیشتر دانش آموزان و در رشته های مختلف هنری تعریف شد.

محمدی یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش را اصلاح فرهنگ عمومی جامعه در رابطه با استفاده از آب و حفظ منابع آبی دانست و افزود: افزایش برداشت های بی رویه از آب و کمبود بارش های سالیانه از بحران های جدی پیش روی کشور است.

ایشان بر لزوم برنامه ریزی بیشتر و تداوم گسترده تر همکاری میان شرکت آب منطقه ای آموزش و پرورش استان برای اجرای طرح در سال تحصیلی 93-92 تأکید نمود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کردستان نیز طی سخنانی گفت: صرف هزینه در اجرای طرح های فرهنگی مانند داناب در واقع یک سرمایه گذاری است که در آینده ثمره آن به بهره خواهد نشست و منشا اثرات خوبی خواهد بود.

 شانظری با اشار به هزینه کرد 650 میلیون ریال برای اجرای طرح داناب در این استان در سال تحصیلی 92-91اظهار کرد: طرح های نجات آب از طرح های است که با هزینه های پایین و بازدهی بالا اجرا می شوند.

در پایان مراسم اصحاب رسانه فعال در اجرای طرح و برگزیدگان طرح داناب استان کردستان اعلام و با لوح تقدیر، هدیه و تندیس؛  تقدیر و تجلیل شدند.

کد خبر: 96
  تاریخ خبر : 1392/09/18
 روابط عمومی
 1622
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 14
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 787
  • بازدید دیروز : 2,361
  • کل بازدید : 3,502,628
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/04 09:24:45
  • شناسه IP شما : 3.141.24.134

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :