|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

انعقاد تفاهم نامه همکاری آب منطقه ای و جهاد دانشگاهی کردستان

در راستای فرهنگسازی مصرف بهینه آب، تفاهم نامه همکاری میان شرکت آب منطقه ای و جهاد دانشگاهی کردستان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، اقبال شانظری مدیرعامل شرکت در جلسه انعقاد تفاهم نامه مذکور که با حضور مدیران و معاونان دو سازمان مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به رسالت آموزشی و پژوهشی خود، ظرفیت های مناسبی در راستای فرهنگ سازی حوزه آب دارد و تصمیم بر این است که از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب بکارگیری می‌شود.

وی افزود: جهاددانشگاهی از پتانسیل‌های علمی و فرهنگی خوب استان است که با امضاء این تفاهم‌نامه راه جدیدی در زمینه‌های تحقیقاتی، آموزش و حفاظت از آب کردستان می تواند گشوده شود.

شانظری خاطرنشان کرد: اگرچه انعقاد تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی همانند ارگان های دانشگاهی یک تکلیف اداری تعیین شده از سوی وزارت نیرو نیست اما با توجه به دغدغه جهاددانشگاهی استان در حوزه آب و مشکلات آن، این تفاهم نامه منعقد می شود که این دغدغه قطعا می تواند انگیزه خوبی هم برای اجرا شود.

وی به خبرگزاری های زیرنظر جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی خبرگزاری های ایسنا و ایکنا را در اختیار دارد می تواند در حوزه اطلاع رسانی و پوشش خبری مسائل و مشکلات حوزه آب استان کمک شایان توجهی داشته باشد.

مدیر عامل آب منطقه ای کردستان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی بدون توجه به مسائل مالی، نهایت همکاری را با آب منطقه ای استان دارد و امیدوارم این تفاهم نامه اجرایی و به مرحله عمل در آید.

در ادامه این جلسه، حمیدرضا مجردی رئیس جهاد دانشگاهی کردستان نیز با اشاره به بحران آب در کشور گفت: مسائل و مشکلات حوزه آب و نگرانی هایی که از وضعیت کنونی کشور در این زمینه وجود دارد سبب شده است که این مسئله به یکی از دغدغه های جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی فرهنگی تبدیل شود.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در سطح کشور با یکی از ارگان‌هایی که توانسته هم‌افزایی خوبی داشته باشد، وزارت نیرو و بخش آب بوده است که امید میرود با عقد تفاهم‌نامه میان این دو نهاد در استان نیز برکات و آثار مطلوبی را شاهد باشیم.

مجردی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی دامنه وسیعی از فعالیت‌های علمی، پژوهشی، اشتغال، فرهنگی و درمان را در خود نهفته است، اعلام کرد: در راستای انعقاد تفاهم نامه با شرکت آب منطقه‌ای، پتانسیل‌های جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب بکارگیری می‌شود.

وی در ادامه انعقاد این تفاهم نامه همکاری را در راستای فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب مهم دانست و اعلام کرد: بحث کمبود آب و مشکلات این حوزه یکی از دغدغه‌های جدی در جهاد دانشگاهی کردستان است.

وی همچنین به ظرفیت های جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از کارهایی که در مراکز پژوهشی جهاد دانشگاهی انجام می شود مغفول مانده است در صورتی که این ارگان ظرفیت های خوبی در زمینه های مختلف علمی دارد.

آرش آریانژاد معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان هم در این نشست اظهار داشت: اطلاع رسانی یکی از پروژه های اصلی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب است و تمام سعی ما بر این بوده است اطلاع رسانی منسجم و دقیق صورت گیرد که جهاد دانشگاهی می تواند یک مشاور اجرایی خوب در این زمینه باشد.

وی تاکید کرد: حتی اگر تنها 50 درصد موارد مطرح شده در تفاهم نامه مذکور به اجرا در آید در مباحث فرهنگ سازی می توانیم سرآمد باشیم.

آریانژاد ابراز امیدواری کرد که انعقاد تفاهم نامه همکاری میان آب منطقه ای و جهاد دانشگاهی بتواند طلیعه ای برای انجام کارهای اساسی در حوزه احیاء و تعادل بخشی منابع آب شود و در سال آینده شاهد شکوفایی و ثمره این کار باشیم.

کامران خرم معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای کردستان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در زمینه اطلاع رسانی حوزه آب در دو سال اخیر اقدامات شایان توجهی انجام شده و در میان بهره برداران تا حدودی حساسیت لازم ایجاد شده است، بیان کرد: امیدوارم انعقاد تفاهم نامه میان دو نهاد مذکور سبب شود که حوزه اطلاع رسانی عملیاتی تر شود و در واقع تنها اطلاع رسانی صرف نباشد.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای تصریح کرد: متاسفانه سیاست های فعلی بخش کشاورزی در مصرف آب با بخش آب همخوانی ندارد که جهاد دانشگاهی می تواند در راستای همگرایی بیشتر اقدام و تا حدودی اهداف دو نهاد را به هم نزدیک سازد تا شاهد حساسیت بیشتر بهره برداران در مصرف بهینه آب باشیم.

ملک ذیحساب شرکت آب منطقه ای کردستان هم در این نشست تاکید کرد: انتظار می رود همانطور که مسائل حوزه آب دغدغه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی فرهنگی است، به دغدغه تمام دستگاه ها نیز تبدیل شود و حتی فراتر از آن باید طوری عمل شود که دغدغه تمام شهروندان شود تا بتوانند در رفتار مصرفی خود با توجه به بحران آب به درستی تجدیدنظر کنند.

تعذری مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای هم در پایان این نشست با اشاره به وضعیت نابسامان آب‌های زیرزمینی در استان تصریح کرد: اگر به سمت کاهش مصرف آب و یا جایگزینی نوع مصرف حرکت نکنیم با چالش‌های اساسی در زمینه آب مواجه می‌شویم.

وی گفت : عدم توجه به مصرف آب و افت آب های زیرزمینی در مناطق مختلف کشور که ناشی از رفتار نادرست بوده خسارت هایی را به کشور وارد می کند که باید با فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسب مانع ایجاد خسارت های بیشتر در این زمینه شد.

وی همچنین بر لزوم توجه به مسائل کیفی حوزه آب تاکید کرد و افزود: عمده منابع آب مصرف شده و آنچه که باقی مانده در معرض آلودگی است باید تلاش شود با اطلاع رسانی، این منابع دچار خسران نشود.

این تفاهم نامه به همت مدیریت روابط عمومی شرکت آب منطقه ای و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی منعقد و مبادله گردید.

کد خبر: 357
  تاریخ خبر : 1395/11/26
 روابط عمومی
 1210
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 30
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 2,008
  • بازدید دیروز : 2,921
  • کل بازدید : 3,429,171
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/07 12:54:47
  • شناسه IP شما : 44.200.175.46

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :