|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

گردهمایی روحانیون کردستانی با محوریت اجرای طرح احیاء منابع آب های زیر زمینی

بعضی از مسئولین فقط شعار می دهند اما آب منطقه ای کردستان در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل وارد بخش عملیاتی کار شده است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، گردهمایی روحانیون و مبلغین کردستانی با محوریت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درخصوص مصرف بهینه منابع آب و در راستای تفاهم نامه منعقد شده، در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد.

حجت السلام مختار کرمی مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان در اولین گردهمایی روحانیون استان کردستان که با محوریت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در سنندج برگزار شد اظهار کرد: امروزه مشکل اساسی که وجود دارد کمبود منابع آبی است زیرا 3 درصد آب جهان قابل شرب و در کشور ایران هم وضعیت چندان مناسبی از لحاظ منابع آبی بویژه آب های زیرزمینی وجود ندارد و لازم است که مردم کمک کنند تا به درستی از این نعمت خدادادی استفاده شود.

وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی از طریق کارهای فرهنگی قابل حل است اما متاسفانه بسیاری از مسئولین فقط شعار می دهند و لازم است که کارها از مرز شعار بگذرد و وارد مرحله عمل و اقدام گردد که بحمدالله شرکت آب منطقه ای منطقه ای کردستان وارد فاز اقدام و عمل شده و در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است.

حجت الاسلام کرمی اظهار کرد: روحانیون شرایط بحران آب را برای مردم تشریح کنند و دراین راه می بایست از هر فرصتی در جهت آگاه سازی افکار عمومی و جهت دهی صحیح آن استفاده نماییم.

وی از مشکل آب به عنوان یک مشکل جدی در کشور یاد کرد و گفت: از اثرات کمبود آب می‌توان به خشک شدن برخی از چشمه‌ها و کم آب و یا بی‌آب شدن برخی از چاه‌ها اشاره کرد که برای همگان ملموس شده است.


حجت الاسلام کرمی خاطر نشان کرد: حیات هر جنبنده ای به آب بستگی دارد و می طلبد همه دستگاه های فرهنگی به صورت مستقیم برای مصرف بهینه آب همکاری نموده و پیشقدم باشند.

برای حفاظت از تمدن بشریت، باید منابع آبی بشر حفظ شود

مهندس آرش آریا نژاد معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان در ادامه این گردهمایی با بیان اینکه مدیران در سنوات گذشته آنطور که باید به حفاظت از آب اهتمام نداشته اند افزود: برای حفاظت از تمدن بشریت باید منابع آبی بشر حفظ شود لذا در کردستان در تمامی مباحث مدیریتی اقدام شده است اما بیشترین تاثیرگذاری مربوط به مباحث فرهنگی است لذا در راستای رسالت و تفاهم نامه ای که با سازمان تبلیغات اسلامی منعقد شده می توان مباحث فنی را با مباحث دینی و مذهبی آمیخته کرد و در راستای حفاظت آب و منابع زیرزمینی کوشید.

وی بیان داشت: آنچه که در سال های گذشته ضرورت رسیدن به آن را درک نکرده ایم بحران آب است که به شدت خود را نشان می دهد و می طلبد همه ما بعنوان انسان های مسئولیت پذیر در حفظ و نگهداری و مصرف بهینه منابع آبی بویژه در بخش کشاورزی بکوشیم.

 

آب تنها نعمتی است که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد

در ادامه حجت الاسلام بهرامی دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق کردستان گفت: آب تنها نعمتی است که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد و هیچ موجودی بدون آب، حیات ندارد و خداوند بارها در قرآن اشاره کرده اند که آب را به اندازه برای مردم نازل کردیم اما استفاده بی رویه موجب مشکلاتی بر جامعه می گردد.

وی بیان داشت کاهش منابع آب سفره های زیر زمینی و کاهش نزولات جوی در چند سال اخیر به طور  فزاینده ای اتفاق افتاده و این موضوع بحران ساز می باشد.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح روش های آبیاری، اصلاح الگوی کشت، جلوگیری از تفکیک زمین های کشاورزی و بهبود شبکه های آبرسانی می تواند تبعات زیست محیطی کمبود آب را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: همکاری و مشارکت همگانی، در سایه همت روحانیان، مبلغین و مبلغات محقق می شود زیرا اولین وظیفه، تبیلغ ارزشهای دینی است که آب هم به عنوان ادامه دهنده حیات جزیی از آن قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید جامعه و به‌ ویژه کشاورزان را با تبعات عدم استفاده درست از منابع آبی آشنا کرد، از مبلغان خواست تا آگاهی‌کشاورزان را در مورد بحران آب بالا ببرند.

دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان کردستان گفت: روحانیون می توانند با شرح مباحث مربوط به کشاورزی در روستاها از جمله نوع آبیاری و نحوه صیانت و حفاظت از منابع آب، کشاورزان را به مصرف بهینه آب آگاه کنند که وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران این برنامه را در راس امور خود قرار داده است.

کد خبر: 336
  تاریخ خبر : 1395/07/28
 روابط عمومی
 1412
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 24
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 2,410
  • بازدید دیروز : 2,432
  • کل بازدید : 3,495,109
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 08:54:07
  • شناسه IP شما : 3.129.13.201

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :